Suwaczek z babyboom.pl

czwartek, 4 lipca 2013

Nasz pierwszy miesiąc poza brzuszkiem :)

Szóstego dnia od narodzin wyszłyśmy ze szpitala. Od razu Tatko Zuzi zarejestrował ją w urzędzie. Wszyscy byliśmy bardzo szczęśliwi i nie mogliśmy się doczekać naszego powrotu do domu. Nie mogłam się doczekać ubierania ślicznych ciuszków, stosowania tych pięknie pachnących dzidziusiem kosmetyków i pierwszego snu naszego Maleństwa w nowym łóżeczku, które kurier przywiózł do domu dosłownie w dniu naszego powrotu. Założyłam, że nieprzespane noce spędzone przy łóżeczku to mit... Jak się szybko okazało pomoc doświadczonych Dziadków była niezbędna! W każdym razie nie pamiętam żebym w pierwszym miesiącu spała, ewentualnie nocą, głową oparta o łożeczko, albo na godzinkę w ciągu dnia, kiedy Zuzią zajmowała się Babusia. Tatko stawał na wysokości zadania, to do niego należą pierwsze kąpiele, sprawnie przebierał Zuzię, kiedy ja jeszcze robiłam to bardzo nieporadnie, Zuzia lulała na jego brzuchu i od początku nie widział świata poza swoim Bejbuskiem :)


W ciąży dostałam od Mamy śliczną, pluszową pozytywkę, którą kładłam wieczorami na brzuchu i słuchałam z Zuzią kołysanki na dobranoc. Właśnie w pierwszym miesiącu, położyłyśmy obok Zuzi pozytywkę z puszczoną melodią i zareagowała na nią radośnie! Do tej pory pozytywka działa na nią kojąco :) Warto maluszkom puszczać różne miłe melodie, gdy są jeszcze w brzuszku. Myślę, że dzięki temu pewniej poczuła się w tym nowym, "pozabrzuszkowym" świecie.


Po pierwszym miesiącu, Zuzia położona na brzuszku podpierała się rączkami i sama trzymała na krótko główkę. Szukała wzrokiem osoby, która do niej mówi i próbowała skupić na niej wzrok. Przez sen zaczęła ślicznie się uśmiechać. Na rękach, cieplutko wtulona, mogła być na okrągło! Bo przecież, "nie ma jak u mamy" :)

Waga: 3500
Rozmiar ciuszków: 56
Rozmiar pieluchy: 1 
Ząbki: 0

1 komentarz:

  1. Aniu, Zuzanka słodziutka!!!! Gratuluję! Moja Oliwia też była wyczekana, bo to nasze czwarte dzieciątko, ale pierwsza córeczka:))) Urodziła się 19.grudnia, także niewielka różnica:) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń